Daglig leder Siv Jensen og styremedlem Saera Khan i Flyte viser fram to av «fiskene» i «Du er ikke en fisk»-kampanjen.
Foto: Hung Pham.
– Du er ikke en fisk!
Hvert år drukner rundt 90 mennesker i Norge, og hele 40 prosent av alle som drukner i Norge er over 60 år. Nå lanserer Flyte kampanjen «Du er ikke en fisk» for å minne enkeltpersoner på at det er smart å vise vannvett i sommer.
Flyte er paraplyorganisasjonen for alle som jobber med forebygging av drukning. Nå går startskuddet for Flytes første kampanje, «Du er ikke en fisk - vis vannvett!».
– En del av vårt mandat er å gjennomføre informasjonstiltak, kampanjer og opplæring innen drukningsforebyggende arbeid. Med denne kampanjen ønsker vi å formidle et alvorlig budskap om drukning med en humoristisk vri. Vi har stor tro på at dette er veien å gå, fremfor å bruke pekefinger, sier Siv Jensen, daglig leder i Flyte.
Totalabonnement
(papir + digital)
1 350,-
(herav mva kr. 150,-)
KJØP
Digitalabonnement
(kun digital - pr. bruker)
1 350,-
(herav mva kr. 0,-)
KJØP