Fikk medhold i Pressens Faglige Utvalg

I 2009 ønsket daværende havnedirektør Ingvar Mathisen entusiastisk velkommen til Bodø havn, men hurtigrutesaken i år ble en stor belastning som medvirket til at han gikk av. (Arkivfoto: Odd Henrik Vanebo)

Pressens Faglige Utvalg har konkludert med at Dagens Næringsliv har brutt to punkter i Vær varsom-plakaten i sin omtale av konflikten mellom Bodæ havn og Hurtigruten.

Det melder Medier24, som kilde for Avisa Nordland/an.no. Klagen gjelder en sak DN publisert onsdag 4. april 2017 om en rettsstrid mellom Bodø Havn og Hurtigruten. Tittelen var ”Hurtigruten skuffet etter havnedom: – Et tap for norsk sjøfart”, skriver Medier24. 

Bodø Havn påpekte i sin klage at DN aldri kontaktet dem før publisering. Slik klager ser det, hadde avisen publisert flere sterke beskyldninger fra Hurtigruten av faktisk art, som krevde samtidig imøtegåelse.

(Kilde: Medier24/an.no)

 

 

Relaterte artikler